Zet je expertise in als Virtual Assistant

Een vraag die ik heel vaak krijg van VA’s die willen starten is:
- Waar zijn bedrijven naar op zoek qua ondersteuning?
- Of: Wat moet ik allemaal kunnen om als VA aan de slag te gaan?

Daar gaat het eigenlijk niet om

Het gaat er niet om naar wat bedrijven op zoek zijn (zij kunnen immers heel diverse ondersteuning gebruiken), maar het gaat erom wat jij graag doet en waar jij expertise in hebt.

Want stel: bedrijven zijn sowieso systematisch heel erg op zoek naar poetshulp. Ga jij dan poetsen omdat je weet dat daar behoefte aan is? Nee toch ;).

Denk er dus eens goed over na waar jij blij van wordt. Welke expertise jij kan inzetten ten dienste van de ondernemers. In deze fase van het opzetten van je business, draait het volledig om wat jij graag wil! In een latere fase – wanneer je gaat communiceren – dan staat jouw klant centraal. Maar dat is nog niet voor nu.

VA’s doen veel meer dan alleen maar administratie

Vaak denkt men dat Virtual Assistants enkel administratieve ondersteuning bieden. Maar niets is minder waar! Je kan zowat alles waar een ondernemer behoefte aan heeft aanbieden als VA.

PS: heb je de lijst met ‘101 taken die een VA kan doen’ al gedownload? Zoniet, je kan hem HIER downloaden.

Wil jij meer tips ontvangen voor een succesvolle business als Virtual Assistant?

Laat even weten of je al gestart bent of niet. Dan kan ik je de juiste tips toesturen.

Je gegevens zijn veilig bij ons. Wij houden ook niet van SPAM. Je kan je trouwens op elk moment weer uitschrijven uit onze mailinglist.

Wil je graag meer informatie?

Wil je graag weten of Virtual Assistant worden iets voor jou is?
Of wil je graag eerst een intakegesprek alvorens je een keuze maakt in de opleidingen?

Scroll naar boven