Wat is een Virtueel Assistent(e) of kortweg VA?
Een VA is zelf ondernemer en is vanuit die kennis en ervaring de ideale sparringpartner, waar ondernemers naar op zoek zijn.
VA’s ontzorgen de ondernemer zodat hij zich kan focussen op zijn corebusiness. Een VA dient daarvoor de touwtjes in handen te nemen, mee te denken met de ondernemer, advies te geven, enzovoort.
Ondernemers hebben immers nood aan experten die mee instaan voor het goed functioneren van hun business.
En het gaat lang niet alleen om administratie!
- marketing
- sales
- communicatie
- financiën
- klantenservice
- …
Wanneer je een klein bedrijf bent, komt dit vaak allemaal op de ondernemer zelf terecht. Dit betekent dat hij zich met al die taken moet bezighouden, naast zijn eigen corebusiness.
Check HIER de lijst van taken die een VA zoal kan doen.
De ondernemer kan het niet allemaal alleen!
Net daarom is het belangrijk dat de VA’s weten waar precies de noden van de ondernemer zitten en hem daarin kan ondersteunen.
Wat leer je nu tijdens onze VA Start-up training?
Eens je dat alles voor jezelf hebt doorlopen, kan je die kennis en inzichten perfect gaan inzetten voor jouw klanten.
Moet ik zelf van alle markten thuis zijn?
Want je hebt een heel netwerk van VA’s rondom jou waarop je een beroep kan doen. Daarom dat de VA Community in het leven is geroepen. Hier kan je collega VA’s vinden die expertise hebben op hun vlak.
Wat heeft de ondernemer nu precies nodig? En wat verwacht hij van een Virtueel Assistent(e)?
- optreedt als sparringpartner
- meedenkt met de ondernemer
- feedback geeft
- advies geeft
Dit alles kan je alleen wanneer je zelf weet wat ondernemerschap is. En wat er allemaal belangrijk is.
Wil je de noden van de ondernemer (jouw klant dus) goed begrijpen, is het belangrijk dat je zelf ook duidelijk zicht hebt op wat ondernemerschap nu precies allemaal is.
Tijdens de startersopleiding leer je stap voor stap wat je allemaal moet weten om jouw rol als VA optimaal in te vullen.