6 kenmerken van een goede website

  • Less is more!

Bedenk zelf eens wanneer je iets op een website gaat zoeken en je moet daarvoor heel der teksten verslinden… hoe vaak doe je dat? De meeste mensen lopen weg van die ellenlange teksten.

Een website dient om je doelgroep te triggeren en te laten zien wat jij voor hem/haar zou kunnen betekenen. Hoe jij zijn/haar probleem kan oplossen…

Heel concreet en to the point!

  • Betaalbare prijs!

Wanneer ik prijzen hoor van wat ondernemers voor de ontwikkeling van een website moeten betalen, word ik duizelig! Bedragen van € 6.000,00 tot € 10.000,00 voor een website hoor ik met de regelmaat van de klok vallen.

Vaak zijn dit websites waar heel veel toeters en bellen aanhangen die je als kleine zelfstandige ondernemer niet echt nodig hebt. Tenzij je heel specifieke behoeften hebt, is een eenvoudige website meer dan voldoende voor een kleine ondernemer.

  • Triggerende teksten

Veel te vaak vertelt een website wat een bedrijf allemaal te bieden heeft. Natuurlijk moet dat ook aan bod komen op een website, maar de insteek vertrekt niet vanuit het aanbod, maar wel vanuit de behoefte van jouw doelgroep.

Let maar eens op hoeveel websites op hun homepage aangeven wat ze allemaal doen… allemaal leuk en aardig om te weten… maar je maakt pas écht het verschil wanneer je (zeker op de homepage) van je website de pijnpunten van je klant benoemt. Wanneer een bezoeker aan jouw website zich herkent in wat jij daar omschrijft aan pijnpunten, zal hij veel sneller geneigd zijn om op jouw website te blijven, dan wanneer het louter een opsomming is van wat je allemaal doet.

  • Juiste look & feel

Een moderne en dure sportauto staat ook niet in een aftandse etalage!

Zorg er dus voor dat jouw website de juiste sfeer weergeeft. Dat een bezoeker aan jouw website alvast de sfeer kan opsnuiven van jouw bedrijf.

Door het kiezen van de juiste beelden zal jouw ideale klant zich aangesproken voelen.

  • Goede weergave op alle toestellen

Steeds vaker surfen mensen naar een website vanop hun smartphone of een tablet. Zorg er dan ook voor dat jouw website op al dat soort toestellen, correct wordt weergegeven. Er is niets zo vervelend als wanneer je website niet gebruiksvriendelijk is op je smartphone of je tablet.

  • Zorg dat er regelmatig wat beweging is op de website

Om je website hoger te laten scoren in Google, moet je ervoor zorgen dat er regelmatig beweging is op je website. Met beweging wordt niet alleen bedoeld dat je veel bezoekers moet krijgen, maar vooral dat je regelmatig iets toevoegt of wijzigt op je website. Op die manier scoort hij hoger in de zoekmachines.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven