Heb jij soms ook het gevoel te verdrinken in al dat werk? Dat je een hele dag van het ene naar andere hebt gehold en aan het einde van de dag precies niets hebt gerealiseerd?

Je kan dan de volgende dag(en) wel vroeger opstaan en nog later aan het werk blijven, maar ook dat brengt weinig verandering.

Het moet dus anders! “Makkelijker gezegd dan gedaan” hoor ik je denken… en toch…

Ik geef je hieronder een aantal tips die je alvast een heel eind in de goede richting helpen:

  • Wees geen slaaf van je e-mails!

Check je mails op vaste tijdstippen per dag en schakel verder je mailprogramma uit, zodat je niet gestoord wordt.

Ben je bang dat je dringende zaken zal missen? Zet dan in je handtekening dat ze – bij dringende gevallen – je jou moeten opbellen.

  • Maak een duidelijke planning (in je agenda)

Om gestructureerd te werk te gaan, is het belangrijk dat je de zaken goed plant.

Maak blokken in je agenda waar je een takenlijstje aan koppelt en je in dat ‘blok’ al die kleinere taken afwerkt.

Voor grotere taken, maak je een apart blok in je agenda.

  • Kom afspraken na, ook met jezelf

Het is belangrijk dat je afspraken nakomt. Dat hoef ik je niet te vertellen!

Laat klanten dan ook weten wanneer ze van jou een reactie of antwoord kunnen verwachten. Stel daarin haalbare termijnen.

Maar ook voor taken die je voor jezelf moet afmaken: stel een deadline en kom die ‘afspraak’ ook na.

  • Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk gestoord wordt

Je kan pas goed en geconcentreerd aan iets werken, wanneer je je kan focussen op je werk. Zorg er dus voor dat je zo weinig mogelijk gestoord kan worden.

Zet je gsm uit (of schakel hem door), spreek met collega’s af dat ze je enkel in heel dringende gevallen mogen storen. In alle andere gevallen, moeten ze gewoon even afspreken wanneer ze jou willen spreken.

Wil je meer van deze tips in je mailbox, volledig gratis? Meld je dan snel aan via deze link.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top